Inwentaryzacja i jej rozliczenie w jednostkach sektora finansów publicznych

- funkcje i cele,
- metody i plany,
- rozliczenie inwentaryzacji.

Termin: 20 stycznia 2025r. - online
Czas trwania: 09:00 - 15:00

CEL SZKOLENIA:
Szkolenie skierowane jest do pracowników odpowiedzialnych za inwentaryzację w jednostkach sektora finansów publicznych. Podczas szkolenia omówione zostaną praktyczne przykłady przygotowania, przeprowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji. Uczestnicy zostaną zapoznani z całym procesem, który występuje podczas realizacji inwentaryzacji, począwszy od planowania i stosownej dokumentacji, aż po przeprowadzenie końcowego rozliczenia.

GRUPA DOCELOWA:
Szkolenie adresowane do kierowników jednostek, skarbników, głównych księgowych oraz pozostałych pracowników merytorycznych za inwentaryzację w jednostce.

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Funkcje i cele inwentaryzacji, inwentaryzacja jako element rachunkowości jednostki:
    − cel inwentaryzacji i podstawa prawna jej przeprowadzenia − inwentaryzacja w świetle ustawy
       o rachunkowości,
    − terminy przeprowadzenia inwentaryzacji aktywów i pasywów,
    − dokumentacja związana z przebiegiem inwentaryzacji,
    − udział firmy audytorskiej w inwentaryzacji znaczących składników majątkowych.

2. Metody (rodzaje, sposoby) przeprowadzania inwentaryzacji według ustawy o rachunkowości.

3. Plany (harmonogramy) i inne dokumenty organizacyjne.

4. Podział kompetencji i pomiędzy osoby uczestniczące w inwentaryzacji – zadania kierownika jednostki
    i pozostałych pracowników.

5. Spis z natury, w tym: procedury rozpoczęcia, ustalenie ilości składników, ruch składników w czasie spisów,
    sporządzanie arkuszy spisowych, wycena składników ujętych w arkuszu spisu z natury, zakończenie
    i kontrola spisów.

6. Inwentaryzacja w drodze weryfikacji m.in.:
    − wartości niematerialnych i prawnych,
    − gruntów i środków trwałych, do których dostęp jest znacznie utrudniony,
    − środków trwałych w budowie,
    − należności spornych i wątpliwych,
    − rozrachunków publicznoprawnych itp.

7. Sposoby wykonywania czynności inwentaryzacyjnych:
    − metoda tradycyjna (fizyczne liczenie majątku),
    − metoda z wykorzystaniem elektronicznych urządzeń (kody kreskowe, czytniki kodów kreskowych, system
       RFID),
    − inne metody liczenia,
    − specyfika inwentaryzacji środków trwałych.

8. Rozliczenie inwentaryzacji, ustalenie różnic inwentaryzacyjnych:
    − ujęcie różnic inwentaryzacyjnych w księgach jednostek,
    − opracowanie prawidłowej dokumentacji poinwentaryzacyjnej.

9. Ustalanie wartości początkowej oraz ujęcie środka trwałego ujawnionego podczas inwentaryzacji.

10. Przypadki naruszenia dyscypliny finansów publicznych w zakresie inwentaryzacji.

11. Rola i odpowiedzialność za inwentaryzację kierownika jednostki, głównego księgowego (skarbnika) oraz
      pozostałych pracowników.

WARUNKI UCZESTNICTWA

Koszt
- jedna osoba: 490 zł netto + 23% VAT
- dwie osoby: 450 zł netto/os. + 23% VAT

Cena obejmuje: koszt uczestnictwa online (MS Teams), materiałów szkoleniowych oraz certyfikatu poświadczającego udział w szkolenia w wersji elektronicznej (PDF). Do podanej wyżej ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania, w przypadku gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł go przeprowadzić.

Dane do przelewu

Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane na potwierdzeniu konto. Na przelewie prosimy umieścić : temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników. Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska i stanowiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury. Dwa dni przed szkoleniem uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe oraz link z dostępem do platformy szkoleniowej.

Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny.

Osoba do kontaktu:
Robert Witkiewicz
robert.witkiewicz@irip.pl
tel. 22 464 97 18

Zgłoszenie uczestnictwa (karta zgłoszeniowa)

Oświadczenie VAT (do pobrania)